Mikä on sinun värisi?

Värit vaikuttavat ihmisen mielialaan ja käytökseen. Ravintolassa asiakkaan kokemukseen vaikuttaa useampikin seikka, mutta värit ovat ratkaisevassa asemassa. Tork haluaa tarjota väreillä innoitusta ja energiaa. Siksi olemme käyttäneet aivoaaltoteknologiaa selvittääksemme, miten ihmiset reagoivat eri väreihin.
what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg


Ravintoloiden väritystä koskeva koe

16 asiakasta sai käyttöönsä aivoaaltoja mittaavan laitteen. Heille esiteltiin 8 eriväristä ravintolaympäristöä. Jokaisessa ympäristössä kaikki oli samanväristä – seinistä ja lattiasta aina kalusteisiin ja kattaustuotteisiin. 


Asiakkaita pyydettiin maistamaan juomaa ja pieniä macaron-leivoksia, joiden väri oli sama kuin ympäröivän tilan. Muuten leivokset olivat aivan samanlaisia. Jokaisessa ympäristössä mitattiin asiakkaiden aivoaallot ja sydämen syke. Lisäksi osallistujia pyydettiin vastaamaan kyselyyn, jossa tiedusteltiin heidän reaktioitaan. Kokeesta saadut tiedot analysoitiin, ja tietojen perusteella luotiin kullekin värille oma profiilinsa.

what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg

Kokeessa tarjottiin macaron-leivoksia erivärisissä ympäristöissä. Leivoksia oli kahdeksaa eri väriä, mutta makuja oli vain yksi.

”Goethe loi ensimmäisen väriteorian vuonna 1810. Tarkoitus ei ole kumota olemassa olevaa teoriaa, vaan ennemminkin tuoda esille uusia, erityisesti ravintolaympäristöön liittyviä näkökohtia."

Catherine d'Hubert, European Assortment Manager for Table Top, Tork

Löydä oma värisi!

Tuloksista on muokattu ravintolallesi väriopas.