Hotelli- ja ravintola-alan trendit osoittavat, että keskimääräinen hotelliasiakas huolehtii kestävyydestä. Asiakkaat tekevät tietoisempia valintoja kotona eivätkä halua matkojensa ja yöpymistensä vaikuttavat ympäristöön negatiivisesti. Mielenkiinto pienemmän ympäristövaikutuksen vaihtoehtoja kohtaan, mukaan lukien hotellin valinta, lisääntyy jatkuvasti. Vaikka asiakaskokemus onkin aina hotellinjohtajille pääasia, on myös kestävyydestä tullut yleinen erottumistekijä.
Miten onnistut tässä? Varmistamalla, että asiakkaat näkevät hotellissasi majoittumisen arvon ja arvostavat sitä. Viestimällä siitä, mitä kestäviä valintoja tiloissa on tehty. Kertomalla vaivannäöstäsi asiakkaille, jolloin he tietävät, että teidän molempien arvot ovat samat.