Testimonial_Kentucky_Kingdom_800x500.jpg   


Huvipuiston tilojen hallinnasta tulee innostavaa

 
Huvipuistot ja viihdekeskukset kilpailevat kauden lippumyynnistä, kävijöiden tyytyväisyydestä ja asiakasuskollisuudesta, joten on erittäin tärkeää, että ne kykenevät tarjoamaan parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen kaikille kävijöille. Siivousstandardien ylläpitäminen huvipuistoissa voi kuitenkin olla vaikea tehtävä. Tilat ovat aivan yhtä ruuhkaisia kuin huvilaitteet, ja useiden eri tilojen tarkkaileminen vaatii henkilökunnalta paljon, etenkin kun ne sijaitsevat eri puolilla laajaa aluetta.
 
Kentucky Kingdom and Hurricane Bay on johtava koko perheen viihdekeskus, joka sijaitsee Kentuckyn Louisvillessä Yhdysvalloissa. Siellä havaittiin, kuinka hankalaa on varmistaa, että tilat pysyvät puhtaina ja että tarvittavia tuotteita on aina tarjolla. Tässä suuressa 63 eekkerin huvipuistossa on yli 70 vuoristorataa ja muuta huvilaitetta sekä 20 vesipuistokohdetta – ja huvipuiston iskulauseen mukaan tärkeintä onkin jännitys. Kesän kiireisimpinä aikoina puistossa voi käydä päivittäin yli 9 000 asiakasta.
 
Kentucky Kingdom käyttää siivouksessa paikallista työvoimaa, mikä tekee myynnin, koulutuksen, poissaolojen, motivaation ja tehokkuuden kirjaamisesta poikkeuksellisen haastavaa. Jake Allgeier, puiston palvelupäällikkö, toteaa, että Tork Vision Siivous* -järjestelmän käytön lisääminen puistossa osoittautui oikeaksi ratkaisuksi.
 
Reaaliaikaista käyttökelpoista tietoa huvipuistojen palvelupäälliköille
Tork Vision Siivous* on maailman johtava tietoon pohjautuvaan siivoukseen suunniteltu tilojenhallintaohjelmisto. Se tuottaa reaaliaikaista käyttökelpoista tietoa, jonka avulla huvipuistojen palvelupäälliköt ja siivoojat voivat huolehtia siisteyden ylläpidosta ja annostelijoiden täyttämisestä ennakoivasti. Järjestelmä koostuu toisiinsa liitetyistä laitteista, jotka tuottavat reaaliaikaista tietoa siitä, missä ja milloin mitäkin tarvitaan. Tabletin, älypuhelimen tai minkä tahansa verkkoon liitettävän laitteen kautta esimiehet ja siivoojat saavat digitaalisia siivoussuunnitelmia ja täyttötarpeen ilmaisevia kuvakaappauksia alueista, jotka kaipaavat heidän huomiotaan. Tietoon pohjautuva siivous lyhentää siivousaikaa vähintään 20 %. Lisäksi se tekee siivoojien työpäivästä tarkoituksenmukaisemman ja vähentää stressiä.
 
Kentucky Kingdom and Hurricane Bay käyttää nyt jatkuvasti Tork Vision Siivous* -ohjelmistoa ja saa sen avulla reaaliaikaista tietoa 163:sta eri puolille puistoa asennetusta järjestelmään liitetystä laitteesta. Ohjelmisto tarkkailee täyttötasoja sekä kävijämääriä puiston kullakin vyöhykkeellä ja tarjoaa siivoojille tärkeää tietoa siivoustarpeista niiden kiireellisyysjärjestyksessä. Tästä on erityisen paljon hyötyä kiireisinä viikonloppuina, jolloin puiston eri alueiden kävijämäärissä voi olla jopa tuhansien henkilöiden suuruisia eroja.
 
Allgeier oli oikeassa: puisto on todellakin hyötynyt Tork Vision Siivous* -ohjelmistosta.
 
Erittäin mieluinen henkilökunnalle
”Henkilökuntamme suorastaan rakastaa sitä, ja käytämme nyt aikamme paljon tehokkaammin, kun meidän ei enää tarvitse tarkistaa jokaista annostelijaa käymällä itse paikan päällä”, Allgeier toteaa. ”Tästä on meille valtavasti hyötyä.”
 
Asiakassuhdepäällikkö Jessi O’Daniel (CTA) lisää, että Tork Vision Siivous* -ohjelmiston käyttöönotosta on ollut paljon hyötyä monissa asioissa, kuten henkilöstön huomioimisessa ja motivoinnissa.
 
Oivalluksia parempien, tietoon perustuvien päätösten tekoon
”Järjestelmä on auttanut koko täyttö- ja ylläpitoprosessissa”, O’Daniel kertoo. ”Se ohjaa työntekijöidemme työnkulkua, koska heidän toimintansa perustuu nyt siihen, mitä tuotteita kullakin alueella oikeasti käytetään. Ja koska puiston johto voi tarkastella kaikkia päivittäisiä toimia verkossa, henkilöstön saavutukset ovat nyt näkyviä. Kaiken tämä tiedon avulla voimme myös tehdä parempia tietoon perustuvia päätöksiä sekä muutoksia suunnitelmiin”, hän jatkaa.
 
Kun O’Daniel kuvailee järjestelmän ensimmäisen käyttökauden** kokemuksia, hän tuntuu olevan erittäin halukas antamaan positiivista palautetta. ”Pidämme järjestelmästä todella paljon, ja se on mielestämme erittäin helppokäyttöinen”, hän toteaa. ”Kaikkien työtä helpottavan järjestelmän käyttöönoton luulisi olevan helppo päätös. Emme ymmärrä, miksi kaikki puistot eivät jo käytä tätä järjestelmää.”
 
Jatkossa Kentucky Kingdom and Hurricane Bay -huvipuiston johto tutkii järjestelmän tuottamia raportteja ja analyyseja ja keskittyy siivouksen laadun ja tehokkuuden parantamiseen entisestään dokumentoidun tiedon perusteella. Ja koska järjestelmän käyttöönottoon liittyy Tork-asiakastuki, Kentucky Kingdom and Hurricane Bay pystyy jatkamaan järjestelmän asetusten hienosäätöä havaintojen ja tulosten perusteella.
 
 
 
*Tork Vision Siivous tunnettiin aiemmin nimellä Tork EasyCube®.
**2017
Vuoristorata Kentucky Kingdomissa
”Henkilökuntamme suorastaan rakastaa sitä, ja käytämme nyt aikamme paljon tehokkaammin, kun meidän ei enää tarvitse tarkistaa jokaista annostelijaa käymällä itse paikan päällä.”
Jake Allgeier, huvipuiston palvelupäällikkö