Miehiä saniteettitilassa pesemässä ja kuivaamassa käsiään

Positiivisen asiakaskokemuksen ja asiakastyytyväisyyden luominen virkistyspalveluissa

Asiakkaiden urheiluhallien tai huvipuistojen kaltaisiin virkistysalueisiin kohdistuvat odotukset asettavat suuria vaatimuksia tilojen hallinnalle. Alla kerrotaan puhtauden ja hygieenisyyden vaikutuksia asiakaskokemukseen näissä kävijämääriltään suurissa kohteissa. Lisäksi kerrotaan, miten voit varmistaa siivouksen laadun ja täyttää uudet hygieniaa koskevat odotukset tehostamalla toimintaa tietoon pohjautuvalla siivouksella.

 

Kävijämääriltään suurissa kohteissa asiakkaat ovat yleensä myös hyvin vaativia, mikä tuo omat haasteensa sinulle operatiivisena johtajana. Kun ihmisiä on paljon ja vaihtelevia määriä eri puolilla kohdetta, on haaste vieläkin suurempi – etenkin, kun ei tiedetä, käytetäänkö resursseja mahdollisimman tehokkaasti. Tällöin saatetaan siivota liikaa tai liian vähän. Siksi onkin välttämätöntä, että siivousresursseja hallitaan tehokkaasti ja kestävästi samalla, kun varmistetaan tasainen laatu.  

Siivouksen laatu ja tuottavuus
Saniteettitiloissa käydään enemmän kuin missään muissa virkistysalueiden tiloissa. Asiakkaat käyvät saniteettitiloissa usein vierailunsa aluksi, ja jos tilat eivät ole siistit ja puhtaat, asiakkaat eivät todennäköisesti viivy kohteessa niin pitkään kuin voisivat. Epäsiistit ja liian ruuhkaiset saniteettitilat ovat myös vierailijoille suurin ongelma kohteissa, joissa on paljon kävijöitä*.


Panosta asiakaskokemukseen

Yli 70 prosentilla asiakkaista on ollut huono saniteettitilakokemus, ja kaksi viidestä on valittanut asiasta ystävilleen*. Negatiiviset mielipiteet ja kommentit saatetaan julkaista verkossa, jossa ne voivat levitä laajalle ja vahingoittaa yrityksen mainetta merkittävästi. Jo yksikin huono arvostelu voi vaikuttaa kielteisesti yrityksen maineeseen. Korkeat siivousstandardit taas voivat olla tehokas tapa panostaa asiakaskokemukseen ja saada hyviä arvioita.


Vältä valitukset

Tavoitteena on tarjota ikimuistoinen, miellyttävä, hygieeninen ja sujuva asiakaskokemus. Jotta tavoite saavutettaisiin, sinun on pysyteltävä askeleen edellä ja tiedettävä, mitä tarvitaan sekä missä ja milloin sitä tarvitaan. Laadun ja puhtauden jatkuva varmistaminen on erittäin haastavaa. Onneksi on olemassa ratkaisuja ja tuotteita, jotka auttavat hallitsemaan asiakaskokemusta ja parantamaan asiakastyytyväisyyttä ennakoivasti. Toimivat suuren kapasiteetin ratkaisut yhdessä tietoon pohjautuvan siivouksen kanssa mahdollistavat tehokkaamman työskentelyn. Tietoon pohjautuva siivous myös helpottaa tasaisen siivouslaadun varmistamista ja auttaa sinua välttämään valitukset.

 
Tietoon pohjautuvaan siivoukseen siirtyminen voi auttaa hyödyntämään siivousresurssit paremmin ja tuottamaan sujuvan asiakaskokemuksen. Lue lisää täältä.
Kentucky Kingdom
”Henkilökuntamme suorastaan rakastaa sitä, ja käytämme nyt aikamme paljon tehokkaammin, kun meidän ei enää tarvitse tarkistaa jokaista annostelijaa käymällä itse paikan päällä.”
Jake Allgeier, Kentucky Kingdom -huvipuiston palvelupäällikkö

Tork Vision Siivous auttaa saavuttamaan:

Haluatko kokeilla innovatiivisia ratkaisujamme, joilla parannat kävijöiden kokemusta ja hallitset omat resurssisi tehokkaammin?

Varaa Tork Vision Siivous -järjestelmän lyhyt esittely.

tork_easycube_cleaner_tablet_800x500.jpg

Siirry tietoon pohjautuvaan siivoukseen ja paranna asiakaskokemusta 

Operatiivisena johtajana sinun odotetaan tuottavan vierailijoille aina korkeaa laatua ja saavan heidät tuntemaan olonsa turvallisiksi. Vaihtelevien kävijämäärien vuoksi työntekijöitä on kuitenkin vaikea saada juuri oikeaan aikaan sinne, missä heitä eniten tarvitaan. Jotta saniteettitilojen tilanne pysyisi hallinnassa, tarvitset kattavan yleiskuvan tilasta ja tarpeista resurssien optimoimiseksi.   

 
Siirtyminen kiinteistä siivousaikatauluista tieto- ja tarvepohjaiseen siivoukseen auttaa sinua ja tiimiäsi vastaamaan näihin haasteisiin. Järjestelmään liitetyt laitteet ja ohjelmisto seuraavat kävijämääriä ja täyttötasoja sekä tuottavat tietoa todellisista siivoustarpeista. Näin sinä ja tiimisi voitte pysyä aina askeleen edellä ja ehkäistä valitukset. 
 

Kannusta siivoojia
Huvipuistojen siivoojat ovat usein nuoria kausityöntekijöitä, ja eräs asiakkaamme totesi: ”Uuden järjestelmän myötä siivoustiimistä on tullut itsenäisempi ja motivoituneempi. Siivoojamme, joita kutsumme ”artisteiksi”, ovat nuoria ja pitävät kovasti teknologiasta.” Kun kannustat digitaalisten ratkaisujen avulla siivoojia suorittamaan tarvittavat toimenpiteet oikeassa paikassa oikeaan aikaan, heillä on aikaa reagoida tilanteisiin ennen kuin kukaan ehtii valittaa niistä ja pitää tiloista parempaa huolta. Näin siivoojien rooli kävijäkokemuksen parantamisessa on merkityksellisempi ja dynaamisempi.


Paranna laatua ja tehosta toimintaa
Tästä syystä niin monet edistykselliset yritykset ovat valinneet Tork Vision Siivouksen, maailman johtavan tietoon pohjautuvaan siivoukseen suunnitellun tilojenhallintaohjelmiston. Tork Vision Siivous on mullistava innovaatio, joka auttaa henkilöstöä tekemään huvipuistoista siistimpiä paikkoja, jotta perheet viihtyvät niissä pidempään. Tork Vision Siivous on enemmän kuin vain uutta teknologiaa tai parempi tapa hallita saniteettitiloissa käytettäviä tuotteita, se on täysin uutta siivouslogiikkaa.


Täytä uusimmat hygieniaa koskevat vaatimukset
Tietoon pohjautuvan siivouksen on osoitettu säästävän siivousaikaa jopa 20 %***** – aikaa, jonka henkilöstö voi käyttää kiireisempiin tehtäviin ja täyttää näin uusimmat hygieniaa koskevat vaatimukset. Tork Vision Siivous edistää myös kestävyyttä, kun jätettä muodostuu vähemmän. Koska tietoon pohjautuva siivous auttaa varmistamaan, että annostelijoissa on tuotteita 99 % ajasta**, hygieniatuotteiden saatavuus voidaan taata kaikille kävijöille.  

Kajsa-Lotta Halvarsson, Furuvikin elämyspuiston tukitoimintojen päällikkö
”Tork Vision Siivous* -järjestelmän ansiosta säästämme useita tunteja päivittäin. Tämä palvelu on muuttanut kaiken. Mitä tehokkuuteen tulee, tätä voi tuskin edes verrata siihen, miten asiat olivat aiemmin.”
Kajsa-Lotta Halvarsson, Furuvikin elämyspuiston tukitoimintojen päällikkö (*Tork Vision Siivous tunnettiin aiemmin nimellä Tork EasyCube®)

Näin tietoon pohjautuva siivous auttaa:

Tuotesuositukset

Viitteet


*Perustuu USA:ssa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Puolassa ja Ruotsissa suoritettuun IPSOS-tutkimukseen, johon osallistui 3 000 edellisten 9 kuukauden aikana ruuhkaisissa tiloissa käynyttä henkilöä. 

**Mittaus kattoi lähes 13 000 järjestelmään liitettyä annostelijaa, joita tarkasteltiin kesä–joulukuussa 2019 (perusteena kuukausittainen aika, jolloin annostelijan tila on ”tyhjä”, verrattuna kuukausittaiseen kokonaisaikaan). 

***Perustuu annostelijatarkistuksia koskevaan asiakaspalautteeseen kuuden kuukauden ajalta ennen Tork Vision Siivous -järjestelmän asentamista verrattuna asennuksen jälkeiseen aikaan (aikaväli kesäkuu–joulukuu 2019). Mitattu 16 kohteessa, jotka on kytketty Tork Vision Siivous -järjestelmään. Kukin annostelijatarkistus kesti noin 20 sekuntia. ​ 

****Kahdessa Tork Vision Siivous -järjestelmällä varustetussa ja kahdessa perinteisesti ylläpidetyssä ja varustetussa saniteettitilassa käyneiden tyytyväisyyden mittaus ISSA/Interclean-messuilla toukokuussa 2016. 

*****Perustuu kolmen Tork Vision Siivous -asiakkaan saamiin dokumentoituihin tuloksiin, mitattu ennen Tork Vision Siivouksen käyttöönottoa ja sen jälkeen.


Huomautus: Tork Vision Siivous tunnettiin aiemmin nimellä Tork EasyCube®