Naisia saniteettitilassa pesemässä ja kuivaamassa käsiään

Erinomaisen asiakaskokemuksen luominen lentoasemilla

Lentokentillä toimivien operatiivisten päälliköiden on täytettävä matkustajien odotukset ja varmistettava laatu joka tilanteessa. Lue alta lisää lentokenttien tarjoamasta matkustajakokemuksesta. 

Lentokentät eivät ole pelkkiä matkustajaterminaaleja. Useimmat niistä ovat monipuolisia matkakeskuksia eri palveluineen, jotka kaikki vaikuttavat lentokentän kokonaistulokseen. Airport Service Quality (ASQ) on asiakastyytyväisyyttä mittaava johtava lentokenttien matkustajapalvelu- ja esikuvaohjelma. ASQ:n tutkimusten mukaan asiakastyytyväisyys vaikuttaa suoraan liikevaihtoon.*

Tärkeä osa matkustuskokemusta
Monet lentokenttien toimitilajohtajista ovat alkaneet keskittyä asiakaskokemuksen hallintaan perinteisen tilojenhallinnan sijaan. Mitä eroa näillä sitten on? Kokemusten hallinnan tavoitteena on täyttää matkustajien odotukset ja tarjota laatua kaikissa tilanteissa. Käynti lentokentällä on tärkeä osa matkustamiseen liittyvää kokonaiskokemusta, minkä vuoksi jokainen vuorovaikutustilanne ja kosketuspiste on tärkeä. 


Hygienia ja matkustajien tyytyväisyys
Matkustajien tyytyväisyyteen ja ASQ-pisteisiin vaikuttavat nyt ehkä enemmän kuin koskaan terminaalien ja saniteettitilojen hygieniataso ja puhtaus. Ylläpidon kannalta tämä tarkoittaa sitä, että siivouksen laatu ja hygieniataso on pidettävä jatkuvasti korkeina ja että hygieniatuotteiden saatavuus on varmistettava valitusten ehkäisemiseksi. Kun toiminnan on oltava jatkuvasti tehokkaampaa, asiakkaat ovat myös entistä kiinnostuneempia ratkaisuista, jotka säästävät aikaa, ehkäisevät sotkua ja jätettä sekä estävät tuotteita loppumasta kesken. Toiminnan halutaan olevan myös entistä optimoidumpaa ja ympäristöystävällisempää. Onneksi kaikki tämä voidaan saavuttaa reaaliaikaisen tiedon ja teknologian avulla – tietoon pohjautuvalla siivouksella. 


Haluatko nähdä, miten voisit hyötyä tietoon pohjautuvasta siivouksesta? Varaa lyhyt Tork Vision Siivous -esittely.

tork_easycube_cleaner_800x500.jpg

Näin tietoon pohjautuvaan siivoukseen siirtyminen voi parantaa matkustajien kokemusta lentokentillä

 
Lentokenttien saniteettitiloissa käy miljoonia matkustajia vuosittain. Tiloista huolehtivan tahon on kyettävä jatkuvasti selviytymään nykyajan pakottavista laatuun ja hygieniatasoon liittyvistä haasteista, ylläpitämään ASQ-pisteitä sekä tasapainottelemaan budjetin tuomien rajoitusten ja ympäristötavoitteiden välillä. Kävijämäärät ovat hyvin vaihtelevia ja ruuhkahuiput huomattavia, mutta jokainen matkustaja odottaa silti pääsevänsä siistiin saniteettitilaan, jossa on wc-paperia, käsipyyhkeitä ja saippuaa.
 
Työskentele ennakoivasti 
Tietoon pohjautuva siivous tarkoittaa sitä, että siivoojat ja heidän esimiehensä saavat reaaliaikaista tietoa siivoustarpeista, jolloin voidaan siivota juuri oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tämä säästää aikaa, jonka siivoustiimit voivat käyttää siivouksen laadun parantamiseen, tilojen puhtauden varmistamiseen sekä tiukkojen hygieniavaatimusten, kuten hygieniamääräysten, täyttämiseen. Nykyisiltä asiakkailta kerätyistä tiedoista käy ilmi, että tietoon pohjautuvaan siivoukseen siirtyminen on auttanut säästämään jopa 20 % siivousaikaa**** ja varmistamaan, että annostelijat ovat täynnä 99 % ajasta*****. Näin hyvät tulokset on saavutettu siitä huolimatta, että saniteettitilojen kävijämäärät vaihtelevat jatkuvasti, mikä on väistämätön osa matkustajaterminaalien siivousta. Lisäksi esimiehet voivat analysoida pidemmältä ajalta kerättyjä tietoja tehostaakseen siivousta, suunnittelua, hankintoja ja logistiikkaa. 
 
Laadukkaampaa siivousta ja vähemmän valituksia
Tietoon pohjautuvan siivouksen avulla siivoojat voivat siivota laadukkaammin vähemmällä vaivalla, jolloin työ on merkityksellisempää ja vähemmän stressaavaa, kun tarpeet ovat reaaliaikaisia. Tämä auttaa ehkäisemään valituksia ja tukee positiivista ja ympäristöystävällistä matkustajakokemusta – ei enää tyhjiä annostelijoita eikä epäsiistejä alueita. Tällainen ennakoiva siivoustapa parantaa asiakaskokemusta todistetusti jopa 30 %******. 
 
Siirry digitaaliaikaan jo tänään.

Tietoon pohjautuva siivous

Siivoustarpeista kertovat reaaliaikaiset tiedot mahdollistavat huomattavasti tehokkaamman siivouksen kolmella tärkeällä tavalla:

Tuotesuositukset

Viitteet


*https://aci.aero/wp-content/uploads/2019/08/ACI_ASQ_Product_and_Services_Brochure.pdf 

**https://www.buildings.com/news/industry-news/articleid/22085/title/unclean-restrooms-impact-students 

***Verrattuna kilpailijoiden pisimpään rullapyyhkeeseen Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa 

****Perustuu kolmen Tork Vision Siivous -asiakkaan saamiin dokumentoituihin tuloksiin, mitattu ennen Tork Vision Siivous -järjestelmän käyttöönottoa ja sen jälkeen. 

*****Mittaus kattoi lähes 13 000 järjestelmään liitettyä annostelijaa, joita tarkasteltiin kesä–joulukuussa 2019 (perusteena kuukausittainen aika, jolloin annostelijan tila on ”tyhjä”, verrattuna kuukausittaiseen kokonaisaikaan). 

******Kahdessa Tork Vision Siivous -järjestelmällä varustetussa ja kahdessa perinteisesti ylläpidetyssä ja varustetussa saniteettitilassa käyneiden tyytyväisyyden mittaus ISSA/Interclean-messuilla toukokuussa 2016. 


Huomautus: Tork Vision Siivous tunnettiin aiemmin nimellä Tork EasyCube®.