Historiamme

Tork pohjautuu vahvaan innovaatiohistoriaan. Kaikki alkoi kertakäyttöisten teollisuuspyyhkeiden lanseeraamisesta, ja uusinta on nyt tietoon pohjautuva siivousohjelmisto. Omistaudumme jatkuvasti asiakkaiden auttamiselle ja heidän liiketoimintansa kehittämiselle. Olemme kasvaneet ammattimaisten hygieniatuotteiden alan maailmanlaajuiseksi markkinajohtajaksi tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa. Nyt haluamme muokata ammattihygienian tulevaisuutta, yhdessä sinun kanssasi.
 
 
2008_to_2017.jpg

Maailmanlaajuisesta markkinajohtajasta markkinoiden muokkaajaksi

Vakiintuneena maailmanlaajuisena tuotemerkkinä jatkamme valikoimamme vahvistamista ainutlaatuisilla innovaatioilla ja kasvatamme osuuttamme kestävän yhteiskunnan rakentamisessa. Jäljempänä esitetään yrityksemme historian merkittäviä lanseerauksia ja toimintoja.
 
2018
Vuosi 2018 on 50-vuotisjuhlavuotemme! Olemme kasvaneet ammattimaisten hygieniatuotteiden alan maailmanlaajuiseksi markkinajohtajaksi tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa. Nyt olemme valmiita muokkaamaan ammattihygienian tulevaisuutta!
 
2017
Tork PeakServe® lanseerataan. Ensimmäinen huomattava innovaatio käsienkuivaustuotteiden alalla vuosikymmeniin. Sopii ruuhkaisiin tiloihin sujuvoittamaan saniteettitilan käyttöä. Lue lisää Tork PeakServe -järjestelmästä.
 
Tork PaperCircle® lanseerataan. Maailman ensimmäinen käytettyjen käsipyyhkeiden kierrätyspalvelu. Lue lisää Tork PaperCircle -ratkaisusta.
 
2014
Tork EasyCube® lanseerataan. Järjestelmään kytkettyjen annostelijoiden avulla siivoojat ja toimitilojen johtajat tietävät, mitä, missä ja milloin tarvitaan – siivouksen logiikka on muuttunut. Lue lisää Tork EasyCubesta.
 
2010
Tork Performance -annostelijavalikoima lanseerataan. Ensimmäiset paperipyyhkeille ja puhdistusliinoille suunnitellut annostelijat, joiden avulla työntekijät saavat pidettyä tuotanto-osaston järjestyksessä ja ammattimaisen näköisenä.
 
2009
Tork Easy Handling™ lanseerataan. Ergonominen pakkausjärjestelmä yksinkertaistaa avaamisen, kuljettamisen ja hävittämisen ja asettaa uuden standardin koko teollisuudenalalle.
 
 
1998_to_2008.jpg

Maailmanlaajuinen valikoima jokaiselle segmentille

Me asetamme annostelijoillemme korkeammat standardit lisäämällä uusia toimintoja. Me myös jatkamme kasvamista maailmanlaajuisilla markkinoilla. Tämä on se vuosikymmen, jolloin meistä tulee todellinen maailmanlaajuinen markkinajohtaja.
 
2007
Tork kasvaa miljardin dollarin tuotemerkiksi, ja tuotteita myydään 70 maassa ympäri maailmaa, kun pohjoisamerikkalaiset tuotemerkit Mainstreet, Coronet ja Park Avenue yhdistetään Tork tuotemerkkiin. 
 
2003
Tork Xpressnap® -järjestelmä lanseerataan Pohjois-Amerikassa. Tämä muuttaa täysin perinteisten annostelijaliina markkinat. Liinojen kulutus pienenee jopa 25 prosenttia.
 
2002
QuickDry lanseerataan. TAD-tekniikan avulla asiakkaat saavat kätensä kuiviksi yhä nopeammin ja pehmeämmällä tuotteella. 
 
 
1988_to_1998.jpg

Johtavaa tuotemerkkiä rakentamassa

Rakennamme johtavan tuotemerkin statustamme laajentamalla tuotevalikoimaa ja lisäämällä innovaatioita, jotka asettavat uuden standardin ammattihygieniatuotteille.  
 
1995
Mölnlycke hankkii PWA:n, jonka mukana seuraa neljä tuotemerkkiä: Apura, Hotel Exclusive, MAP ja Amandi. Tork päätetään priorisoida johtavaksi ammattihygieniatuotteiden tuotemerkiksi.
 
1993
Markkinoille esitellään metallinen annostelijalinja, joka on suunniteltu täyttämään vaativimpienkin ympäristöjen tarpeet. 
 
1992
Tork on yksi ensimmäisistä pehmopaperin valmistajista, joka alkaa käyttää tutkimus- ja tuotekehitysprosessissa elinkaariarviointia.
 
1991
Kuuluisan autosuunnittelijan, Giorgetto Giugiaron, suunnittelema Box 90 -annostelijasarja lanseerataan.
 
 
1978_to_1988.jpg

Järjestelmiä, joilla on merkitystä

Uusien ratkaisujen myötä siirrymme uusille aloille ja markkinoille ympäri maailmaa. 
 
1987
Tork saa aseman ammattimaisten hygieniatuotteiden johtavana tuotemerkkinä, kun valikoima kasvaa 500 tuotteeseen, ja Tork logo esitellään markkinoille.
 
1986
Mölnlycke ostaa Edet Brukin ja alkaa ensimmäistä kertaa käyttää kierrätettyä paperia kertakäyttöisissä ammattitason hygieniatuotteissa.
 
1980
Tork aloittaa toimintansa Yhdysvaltain markkinoilla, ja ruotsalainen raskaansarjan nyrkkeilijä Ingemar ”Ingo” Johansson esiintyy kampanjassa, jolla tuodaan tuotemerkkiä yleisön tietoisuuteen.
 
1980-luku
Box 80 -annostelijasarja lanseerataan. Täydellinen annostelijavalikoima erilaisine värimalleineen on markkinoiden ensimmäinen. Annostelija on valmistettu läpikuultavasta muovista, joten täyttäminen tarpeen mukaan on helpompaa.
 
1979
Tork aloittaa toiminnan saniteettitila-alueella täydellisellä saippuajärjestelmällä: S-Box-annostelijalla ja eri tarpeisiin suunnatuilla saippuoilla, kuten ”extra mild”, ”heavy duty” ja ”hair & body”.
 
 
1968_to_1978.jpg

Innovaatioiden historia

Tork tuotemerkin tarina alkaa vuonna 1968, kun kehitetään teollisuuspyyhe ”All-Tork”. ”Torka” on ruotsia ja tarkoittaa ”kuivaamista” tai ”pyyhkimistä”. 
 
1975
SCA-konserni hankkii Mölnlycken, mutta pitää Mölnlycke-nimen ja alkaa tehdä yhteistyötä tuotantotekniikoiden, tutkimuksen ja tuotekehityksen sekä kuitujen hankinnan alueilla.
 
1973
Hylsyttömään vetopyyhejärjestelmään perustuvat M-Box-annostelijat lanseerataan. Tästä tuli vuosikymmeniksi ammattihygienia-alan käytetyin annostelija.
 
1968
All-Tork teollisuuspyyhe lanseerataan ensimmäisenä kertakäyttöisenä teollisuuspyyhkeenä rättien korvaajaksi. Tästä alkaa innovaatiomatkamme, joka asettaa yhä uudelleen uusia standardeja ammattikäyttöön tarkoitettujen hygieniatuotteiden markkinoille.

Tulosta Lataa