EasyCube_connected-cleaning.jpg

Essity voitti kaksi arvostettua palkintoa

20/11/2018

Essityn Tork EasyCube® -tilojenhallintajärjestelmä ja Tork PaperCircle® -kierrätyspalvelu palkittiin European Cleaning and Hygiene Awards -palkinnoilla

Essity voitti kaksi arvostettua European Cleaning and Hygiene Awards -palkintoa vuoden 2018 kilpailussa. Voittoisat kategoriat olivat “Paras kestävän kehityksen käytäntö” sekä “Vuoden teknologiainnovaatio”.

Tork EasyCube® -tilojenhallintajärjestelmä valittiin teknologiainnovaatiosarjan voittajaksi. Valintaperusteina tuomaristo mainitsi, että järjestelmän IoT-alusta ja asiakaslähtöisyys sekä sen tuottama todistettu arvo asiakkaalle tekevät Tork EasyCube® -järjestelmästä todellisen innovaation.

Tork EasyCube® -järjestelmällä on tällä hetkellä yli sata käyttäjää korkean kävijämäärän huvipuistoista ja ostoskeskuksista lentokenttiin ja toimistorakennuksiin. Järjestelmän käytöstä on saatu tuloksia, joiden mukaan siivouskierroksia tarvitaan 24 % vähemmän ja aikaa siivoukseen kuluu 20 % vähemmän samalla kun siivouksen laatu ja työntekijöiden tyytyväisyys kasvavat.

Tork PaperCircle® -kierrätyspalvelu puolestaan palkittiin European Cleaning and Hygiene Awards -kilpailussa kestävän kehityksen palkinnolla. Tork PaperCircle® auttaa pienentämään ekologista jalanjälkeä keräämällä ja kierrättämällä käytettyjä paperipyyhkeitä paikallisesti uusiksi paperituotteiksi. Tuloksena hiilijalanjälki vähenee 40 prosentilla nykyisiin jätteidenkäsittelyvaihtoehtoihin verrattuna*.

“Nämä kaksi palkintoa osoittavat, että Torkin kestävän kehityksen lähestymistapa tuo asiakkaille mahdollisuuden saavuttaa heidän omat kierrätykseen, jätteidenkäsittelyyn sekä työntekijöiden ja asiakkaiden hyvinvointiin liittyvät tavoitteensa. Päämäärämme on olla johtava toimija ammattisiivousalan IoT-ratkaisuissa ja päivittää tuotevalikoimaamme jatkuvasti sen tavoitteen mukaisesti”, kertoo Torkin tuotepäällikkö Nina Rantanen Essityltä.

Ammattisiivoussektori työllistää miljoonia ihmisiä Euroopassa. Sillä on tärkeä rooli hygienian, hyvinvoinnin, imagon ja työtyytyväisyyden kannalta. Vuosittaisessa siivousalan kilpailussa palkitaan sellaisia henkilöstöön, asiakassuhteisiin ja kestävään kehitykseen liittyviä saavutuksia, jotka vievät siivousalaa eteenpäin.

*Essity Torkin vuonna 2017 suorittaman ja IVL:n, Ruotsin ympäristötutkimusinstituutti Ltd:n vahvistaman elinkaariarvioinnin (LCA) tulokset. Arvioinnissa on otettu huomioon vältetyt prosessit.

Lue lisää EasyCube® -tilojenhallintajärjestelmästä

Lue lisää Tork PaperCircle® -kierrätyspalvelusta