Restamax_org..jpg
Wiping and cleaning

Puhdas ravintola palvelua tärkeämpää

14/03/2018

Essityn toteuttama ravintoloita ja asiakaskokemusta koskenut tutkimus* osoitti, että yhdeksän kymmenestä kävijästä piti siisteyttä ja raikkautta palvelua tärkeämpänä. Ravintoloiden tilat vaativatkin tarkkaa siivousta ja huolenpitoa. Tork Keittiöpuhdistusliina vastaa Restamax-ravintoloiden asettamiin hygieniatarpeisiin.

Tutkimuksen mukaan yli 50 prosenttia vastaajista lisäksi varoittaa muita ravintoloista, joissa keittiöhygienia on huono. Yleisimmät syyt ruuan saastumiseen ravintoloissa ovat joko suoraan kosketuksen kautta tai välillisesti likaisen leikkuulaudan, työpinnan tai työvälineiden kautta. Pintojen ja välineiden tarkka puhdistus sekä hyvä käsihygienia estävät tautien leviämistä.

Tork Keittiöpuhdistusliinat ovat tärkeä työkalu ravintoloiden keittiöissä. Päiväkäyttöinen liina on pehmeä, kestävä ja erittäin imukykyinen. Liinan voi huuhdella työtehtävien välillä ja se säilyttää tehonsa myös märkänä, mikä tekee siitä hygieenisen vaihtoehdon perinteiselle keittiöpyyhkeelle. Liinan vahva rakenne suojaa käsiä kuumuudelta ja se on hyväksytty lyhytaikaiseen kosketukseen elintarvikkeiden kanssa.

”Keittiöpuhdistusliinoja voidaan käyttää niin keittiössä kuin salin puolella. Riski bakteereiden kulkeutumiseen pinnalta toiselle pienenee, kun päivittäin otetaan uusi liina käyttöön”, muistuttaa Tork tuotepäällikkö Nina Rantanen Essityltä.

Oikeilla työvälineillä säästää aikaaRestamax2.jpg

Vuoden 2015 alusta Lempäälän Ideaparkissa olevan Foodparkin keittiöpäällikkönä työskentelevä Taru Koskinen toimii keittiön esimiehenä ravintolapäällikön alaisuudessa. Koskisen vastuisiin kuuluvat kaikki keittiön työtehtävät, johtaminen ja vastuu tuotantoprosessista, sekä keittiöhygienia. Foodparkiin kuuluu Bella Roma, Daddy's Diner ja BeefKing ravintolat.

”Hygienian huomioon ottaminen on tärkeimpiä tehtäviämme keittiössä. Tätä varten teemme puhtaanpito- ja siivoussuunnitelman, jota jokaisen keittiössä työskentelevän tulee noudattaa. Suurin haaste siisteyden ylläpitämisessä on kiire”, kertoo Koskinen.

Tork keittiöpuhdistusliinat ovat käytössä kaikissa Restamax-ketjun ravintoloissa. Foodparkin ravintola tykästyi myös Tork Keittiöpuhdistusliinoihin testattuaan kuhunkin ympäristöön sopivia tuotteita. Suuressa keittiössä puhdistetaan pintoja jatkuvasti, joten nukkaamaton keittiöpuhdistusliina säästää myös aikaa.

”Keittöpuhdistusliinat ovat käteviä ja monikäyttöisiä päivittäisessä käytössä. Hyvän paketin ansiosta liinoja voi ottaa niin monta kerrallaan kuin tarvitsee. Lika tarttuu liinaan hyvin eikä se jätä nukkaa pinnoille, ja näin ollen samaa kohtaa ei tarvitse käsitellä montaa kertaa uudelleen”, Koskinen jatkaa.

* Tietoja eurooppalaisesta tutkimuksesta: Tutkimuksen toteutti Essityn toimeksiannosta United Minds, ja siihen osallistui 3 087 vastaajaa (jotka olivat käyneet ruokaravintolassa vähintään kerran edellisen kuukauden aikana). Vastaajat olivat tasaisesti kuudelta markkina-alueelta (Suomi, Iso-Britannia, Ranska, Saksa, Venäjä ja Alankomaat). 51,4 prosenttia vastaajista oli naisia ja 48,6 prosenttia miehiä. Tutkimus tehtiin maaliskuussa 2015. Vastaukset kerättiin verkkopaneelien kautta ja jaettiin sähköpostitse.

Nina.jpg

YouTube-social-squircle_red_128px.png Tork Pinterest logo.png LinkedinLogo.png