HopLop_woman_original.jpg
Washroom

Joka kolmas rajoittaa syömistä ja juomista suurissa tapahtumissa vältellessään saniteettitilojen käyttöä

02/11/2017

Suurissa tapahtumissa, kuten konserteissa, urheilutapahtumissa tai ostoskeskuksissa käyvät rajoittavat syömisiään ja juomisiaan, jotta heidän ei tarvitsisi käyttää paikkojen saniteettitiloja. Yli 70 prosentilla tutkimukseen osallistuneista on ollut huonoja kokemuksia suurten kävijämäärien saniteettitiloista.*

Käsipaperi on loppu, kuivaimet ovat hitaita ja wc-tiloihin on pitkät jonot. Kuulostaako tutulta? Epäsiisteys ja tungokseen asti täynnä olevat saniteettitilat ovat tutkimukseen osallistuneiden mielestä merkittävimmät ongelmat tapahtumissa ja muissa suurten kävijämäärien kohteissa. Saniteettitiloihin liittyviä ongelmia pidetään isompana haittana kuin esimerkiksi jonoja itse tapahtuma-alueelle.HopLop_wc_original.jpg

Torkin innovaatio, täysin uudenlainen Tork PeakServe®-käsipaperijärjestelmä, on suunniteltu suurten tapahtumien ja korkeiden kävijämäärien saniteettitiloihin. Patentoidussa annostelijassa on 250 % enemmän paperipyyhkeitä verrattuna tavalliseen käsipyyheannostelijaan. Käyttäjät saavat annostelijasta paperia helposti ja nopeasti, eivätkä pyyhkeet lopu kesken, kun täyttöpakkaus riittää jopa 600 henkilölle.

”Saniteettitilojen käyttö sujuu Tork PeakServen® ansiosta nopeasti, jolloin jonotkin lyhenevät. Se on erittäin tärkeää suurissa tapahtumissa, joissa suuria kävijämääriä käy saniteettitiloissa lyhyen ajan sisällä”, kertoo tuotepäällikkö Nina Rantanen Essitystä. ”Siivoojille jää järjestelmän ansiosta enemmän aikaa keskittyä tilojen siivoukseen, kun paperiannostelijoiden täyttö on nopeaa.”

HopLopeissa panostetaan siisteyteen – Variston HopLop pilotoi Tork PeakServea®

Vantaan Varistossa sijaitsevassa HopLop -seikkailupuistossa on otettu käyttöön Tork PeakServe® -käsipyyhkeiden annostelujärjestelmä, joka auttaa osaltaan pitämään vilkkaan, lapsiperheiden suosiossa olevan kohteen saniteettitilat siisteinä ja wc:n käytön sujuvana.

”Emme ole saaneet tähän mennessä lainkaan palautetta asiakkailtamme siitä, etteivätkö saniteettitilamme olisi siistit”, kertoo HopLop Variston puistoesimies Jonna Keskinen, joka vastaa koko HopLop-ketjun siivous- ja ravintolatoiminnan kehittämisestä.

Myös muissa HopLopeissa työskennelleen Keskisen mukaan kävijät huomauttavat yleensä herkästi siisteyteen liittyvistä asioista: ”Pääasiassa palautetta annetaan käsipyyhkeiden tai saippuan loppumisesta. Paperisilppua myös kertyy helposti lattialle, jos käsipaperiannostelija ei toimi kunnolla. Nyt kun meillä on käytössä Tork PeakServe®-käsipyyhejärjestelmä, meidän ei monesti tarvitse täyttää annostelijaa lainkaan päivän aikana, koska annostelijaan mahtuu paperia koko päivän tarpeiksi. Tämä helpottaa huomattavasti henkilökuntamme työtä, joka vastaa muun työnsä ohella myös siivouksesta.”

Myös asiakkaat ovat huomanneet eron. Variston HopLopista tavoitettu vantaalainen perheenäiti Anna kertoo testanneensa seikkailupuiston saniteettitiloja: ”Saniteettitiloista jäi hyvä vaikutelma, ja ne olivat siistimmät kuin muiden suurten kävijämäärien paikkojen saniteettitilat.”

”Siisteyden lisäksi Tork PeakServe®-käsipyyhejärjestelmän käyttöönotto oli todella helppoa, saimme ohjevideon, jonka avulla kaikki ovat oppineet käyttämään annostelijaa”, Keskinen kiittelee lopuksi.

Lue lisää täältä ja täältä

* Tutkimuksen toteutti IPSOS Essityn toimeksiannosta vuonna 2016. Verkkokyselynä tehtyyn tutkimukseen osallistui 3 000 vastaajaa Ruotsissa, Ranskassa, Puolassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa

Nina.jpg