Makujen_Tapiola3_org.jpg
Ravintola-ala

Tork-tuotteet mukana Espoon street food -tapahtumassa - Hygienia ratkaiseva tekijä ruokapaikan valinnassa

04/10/2018

Ruokarekat ja -kojut ovat kasvava ilmiö ja vakiintunut osa monien kaupunkien ravintolatarjontaa. Ruoan helppo saatavuus ja nopeus sopii urbaaniin elämäntyyliin, mutta kun ateriointi siirtyy kodin ulkopuolelle, tarvitaan uudenlaisia keinoja siistiin ja hygieeniseen syömiseen. Torkin teettämään tutkimukseen* vastanneista 43 % kertoi jättäneensä ravintolakäynnin väliin käsihygieniatuotteiden puuttumisen vuoksi.

40 prosenttia suomalaisista käy pikaruokaravintoloissa yli kaksi kertaa kuukaudessa. Määrä voisi olla vieläkin korkeampi, jos pikaruokapaikoissa huolehdittaisiin esimerkiksi lautasliinojen, saippuan ja käsipyyhkeiden saatavuudesta.

”Suuri osa ruokarekkojen ja -kojujen sekä pikaruokaravintoloiden ruoasta syödään käsin, joten hygienia on tärkeä tekijä ruokapaikan valinnassa”, kertoo Torkin tuotepäällikkö Nina Rantanen Essityltä. ”Ruokailijat haluavat helpon ja nopean ruokailun lisäksi helppokäyttöisiä ratkaisuja siistiin syömiseen.”

Torkilta tuotteet siistiin syömiseen street food -tapahtumassa

Tork oli mukana elokuussa Espoossa järjestetyssä Makujen Tapiola -street food -tapahtumassa varmistamassa, että kävijät pääsivät herkuttelemaan hygieenisesti. Tork tarjosi Tork Xpressnap® -pöytäannostelijat ja käsidesinfiointihuuhteet ravintoloitsijoiden sekä ruokakojujen asiakkaiden käyttöön.

Lautasliinat otetaan pienikokoisesta ja modernista Tork Xpressnap® - lautasliina-annostelijasta yksi kerrallaan, jolloin hygienia paranee ja lautasliinojen kulutus vähenee. Ravintoloiden on mahdollista suunnitella annostelijaan myös oma räätälöity viesti, jonka voi jakaa muutamalla klikkauksella myös ravintolan sosiaalisen median kanaviin.

"Lautasliina-annostelijat toimivat kätevästi tapahtuman ruokarekoissa. Ne olivat myös erinomainen lisä ruokapöydissä − asiakkaat saivat itse ottaa juuri tarvitsevansa määrän lautasliinoja”, sanoo tapahtumaa mukana järjestämässä ollut katuruokayrittäjä Ville Junttila.

Katso Torkin energinen video Makujen Tapiola street food -tapahtumasta.

Kolme hygieniavinkkiä ruokarekoille ja pikaruokaravintoloille

1. Varaa käsihygieniatuotteita henkilökunnan ja asiakkaiden käyttöön näkyvälle paikalle. Moni asiakas valitsee ainoastaan sellaisen ruokapaikan, jossa voi ruokailla puhtain käsin.
Public

2. Ylläpidä hyvää hygieniatasoa jatkuvasti. Varaa riittävästi käsihygieniatuotteita ravintolasi käyttöön ja huolehdi myös jätteiden keräämisestä.

3. Pohdi, mitkä ovat asiakkaidesi tarpeet ennen ja jälkeen ruokailua. Tarjoa heille erilaisia siistiytymisvaihtoehtoja, kuten käsidesinfiointihuuhdetta ja lautasliinoja.

Lue lisää digitaalisesta Tork Xpressnap® -työkalusta ja katso video

*Torkin teettämään tutkimuksen toteutti riippumaton tutkimusyhtiö United Minds marras-joulukuussa 2017. Tutkimukseen osallistui 15 530 henkilöä 15 maasta.

Nina_