midsummer_original.jpg
Ravintola-ala

Tee kesäisistä ruokailuhetkistä ikimuistoisia

30/05/2018

Pöydän kattaminen juhannusiltana on innostavaa. Valittavana on monia kiinnostavia materiaaleja: värikkäitä kukkia, viherkasveja, puuta ja lasia. Näin voit luoda juhlavan kesäkattauksen.

Kesäisin ruokapöytään kerääntyy usein paljon väkeä – sillä mitä enemmän ihmisiä saapuu, sen mukavampaa kaikilla on. Puisten pöytien ja tuolien käyttäminen sekä pöytäliinan pois jättäminen ovatkin järkeviä valintoja, sillä näin voit lisätä ja poistaa ruokailupaikkoja kesken juhlien. Aloitetaan luomalla maanläheinen vaikutelma tummalla puupöydällä ja siihen sopivilla tuoleilla. Kata valkoiset lautaset ja neliskanttiset kuviolliset lasit tuomaan kontrastia.

Kukilla koristelu
Kukat kuuluvat juhannukseen, myös ruokapöydässä. Valitsimme katseenvangitsijaksi luonnollisen niittykukka-asetelman. Pienet päivänkakkarakimput tuolien selkänojilla täydentävät tunnelman.

Luovat paikkakortit
Sido kortit tanskalaisen hapanleivän ympärille – näin ruoka saa oman tehtävänsä.midsummer_square.jpg

Kankaan tuntu vaivattomasti
Pienetkin yksityiskohdat, kuten lautasliinojen valinta, vaikuttavat kokonaisuuteen. Kankaalta näyttävät ja tuntuvat Tork LinStyle® -päivällislautasliinat soveltuvat erityisen hyvin kauniiseen lautasliinojen taitteluun. Kankaalta näyttäviä ja tuntuvia LinStyle-kertakäyttölautasliinoja on helppo käyttää, eikä niitä tarvitse pestä, lajitella tai silittää.

Lehden muotoisten lautasliinojen taitteluohjeet
Tätä kattausta varten päätimme taitella vedensinisistä lautasliinoista lehden muotoisia ja tuoda pöytään vähän väriä. Malli näyttää monimutkaiselta, mutta on oikeastaan hyvin yksinkertainen. Noudata vain helppoa ohjevideotamme.

Haluatko kokeilla muita taittelumalleja?
Torkin Youtube-kanavalla on paljon uusia, inspiroivia Tork LinStyle® -lautasliinojen taitteluohjevideoita. Tutustu täällä!

Kattauksessa käytetyt Tork-tuotteet:
• Tork LinStyle® Turkoosi Dinner-lautasliina, 1/4-taitto: Tuotenro 478880