Closer image throwing hand towel.jpg

Maailman ensimmäinen paperikäsipyyhkeiden kierrätysjärjestelmä palkittiin innovaatiopalkinnoilla Interclean-messuilla

21/05/2018

Interclean-messuilla Amsterdamissa julkistettiin viime viikolla Interclean Innovation Award 2018 -palkinnon voittajat. Maailman ensimmäinen paperikäsipyyhkeiden kierrätysjärjestelmä Tork PaperCircle® palkittiin peräti kahden kategorian voittajana. Voittoisat kategoriat olivat “Management, training solutions and related products” sekä “Visitor Choice”. Tork PaperCirclen avulla käytetyistä paperipyyhkeistä tehdään uusia hygieniapaperituotteita.

Interclean-messuilla julkistettiin 15. toukokuuta vuoden 2018 Interclean Innovation Awards -palkintojen voittajat. Maailman ensimmäinen paperikäsipyyhkeiden kierrätysjärjestelmä, Tork PaperCircle®, palkittiin kahdessa kategoriassa voittajana.Interclean.jpg

“Olemme todella tyytyväisiä Tork PaperCircle®-palveluun. Se on kunnianhimoinen projekti ja ensimmäinen laatuaan, joka tuo paperikäsipyyhkeiden kierrätyspalvelun asiakkaiden tiloihin. Innovaatio kannustaa kiinteistöpäälliköitä kiertotalouden toteuttamiseen kiinteistöissä sekä saniteettitilojen käyttäjiä kierrätykseen. Tork PaperCircle® -järjestelmässä on mukana paikallisia kumppaneita, ja uskomme, että palvelu menestyy ja vie alaa eteenpäin”, sanoo Interclean Innovation Award -tuomariston puheenjohtaja Michelle Marshall.

Maailmanlaajuisen hygieniabrändi Torkin toiminta mahdollistaa käytettyjen paperikäsipyyhkeiden keräämisen sekä niiden kierrätyksen paikallisesti uusiksi hygieniapaperituotteiksi. Uusi kierrätystapa pienentää hiilijalanjälkeä 40 prosentilla verrattuna tämänhetkisiin jätehuoltovaihtoehtoihin*.

“Tork PaperCircle® auttaa yrityksiä määrittelemään jätehuoltonsa uudella tavalla ja toteuttamaan kiertotaloutta. Asiakkaamme saavat järjestelmästä tukea omille ympäristövastuun tavoitteilleen”, sanoo Torkin tuotepäällikkö Nina Rantanen Essityltä.

2018 Interclean Innovation Award -palkinto

Arvostetut Interclean Innovation Award -palkinnot myönnetään innovaatio-saavutuksista. Palkinnot on jaettu neljään kategoriaan. Tuotteita ja ratkaisuja arvostellaan kilpailussa niiden omaperäisyyden, käytännöllisyyden, vastuullisuuden,Interclean 2018 Award logo-Category Winner.jpg tuottavuuden ja koko alaan vaikuttavuuden mukaan.

*IVL:n vahvistaman elinkaariarvioinnin tulokset, Swedish Environmental Research Institute Ltd, 2017. Vältettävät toimenpiteet on otettu huomioon.

Lue lisää Tork PaperCircle-palvelusta

Nina.jpg