MAX_original.jpg
Saniteettitilat

Pysy talvella terveenä Ellan ja Maxin käsienpesukoulun avulla!

12/02/2018

Unohda kotikonstit flunssan häätöön! Käsien pesu on paras suojautumiskeino Hyvän käsihygienian tärkeys korostuu näin tammi- ja helmikuussa, kun monet meistä niiskuttavat ja köhivät. Vuoden ensimmäisten kuukausien aikana sairauslomat ja kipeiden lasten hoitamisesta johtuvat poissaolot ovat runsaimmillaan. Ja tämä toistuu joka vuosi. Talvikuukausien aikana vietämme suurimman osan ajasta sisätiloissa, jolloin tartuntojen on helppo levitä. Kylmyys tekee meistä myös entistä alttiimpia virustartunnoille.

Pesemällä käsiämme usein ja käyttämällä kuivaamiseen paperipyyhkeitä voimme välttyä monelta sairauspäivältä. Hyvä käsihygienia on helppo tapa estää infektioita ja flunssia.

Lapset ovat erityisen herkkiä. Mutta ympäristö ei tule tutuksi, elleivät kädet joskus likaannu. Pienillä käsillä kosketetaan ja tunnustellaan kaikkea mahdollista männynkävyistä kavereihin. Päiväkodissa on huolehdittava päivittäin monien pienten käsiparien puhtaudesta, joten tartuntojen leviämistä ja Ella.pngterveyden turvaamista varten tarvitaan fiksuja keinoja.

Tätä varten kehitettiin Ellan käsienpesukoulu, ja siihen sisältyy satukirja, juliste, tarroja, sovellus nimeltä ”Ellan käsienpesuseikkailu” ja todistus. Ellan käsienpesukoulun avulla on helppo opettaa lapsille uusia tapoja. Tilaa tai lataa ilmaiseksi täältä.

Vanhemmille lapsille soveltuva Maxin käsienpesukoulu on helppo ja innostava tapa kannustaa lapsia pesemään ja kuivaamaan kätensä kunnolla. Faktojen, kokeiden ja harjoitusten avulla lapset oppivat käsihygieniasta teoriassa ja käytännössä. Materiaali on suunniteltu 6‒10-vuotiaille lapsille. Jotkut harjoitukset sopivat paremmin vanhemmille ja toiset nuoremmille. Maxin käsienpesukoulun voi ladata ilmaiseksi täältä.

Käsihygieniasta huolehtiminen opitaan jo lapsena!

YouTube-social-squircle_red_128px.png Tork Pinterest logo.png LinkedinLogo.png