Original_general_covid19.jpg

Tork lanseeraa Turvallisesti töissä -tietopaketit turvallisen työympäristön takaamiseksi

08/07/2020

Turvallisesti töissä -tietopaketit tarjoavat eri aloille parhaat käytännöt ja suositukset hygieniasta huolehtimiseen työntekijöiden ja asiakkaiden suojelemiseksi koronaviruspandemian aikana.

Tork on lanseerannut Turvallisesti töissä -materiaalipankin auttaakseen organisaatioiden työntekijöitä työskentelemään turvallisesti koronaviruspandemian aikana. Torkin Turvallisesti töissä on materiaalipankki verkossa, josta yritykset ja organisaatiot saavat ajankohtaisimmat hygieniatiedot ja -suositukset. Työpaikkahygienian globaalina johtajana Tork tarjoaa vuosikymmenten kokemukseen perustuvaa tietoa ja käytäntöjä yhdistettynä terveysviranomaisten viimeisimpiin suosituksiin, jotta yritykset voivat estää taudinaiheuttajien leviämisen ja taata työntekijöilleen turvalliset työskentelyolosuhteet.

Materiaalipankista löytyy Torkin kehittämät, eri toimialoille suunnatut Tork – Turvallisesti töissä: COVID-19:ää koskevat tietopaketit, jotka auttavat yrityksiä ja organisaatioita varmistamaan, että heidän toimintatapansa, hygieniakäytäntönsä ja työturvallisuusohjelmansa vastaavat terveysviranomaisten, kuten WHO:n, suosituksia. Tietopaketit tarjoavat työkaluja ja ohjeistukset käsihygienian, henkilökohtaisen hygienian ja pintojen puhdistamisen priorisoimiseen yrityksissä.

Yksi Torkin tuotteita käyttävistä toimijoista on seikkailupuistoketju Hoplop, joka avaa kesäkuun lopussa koronaviruspandemian vuoksi suljettuna olleita sisäleikkipuistojaan. HopLopissa on panostettu merkittävästi epidemiaturvallisuuteen.

- Asiakkaamme odottavat hauskan leikkipäivän lisäksi sitä, että HopLopeissa on viihtyisää ja siistiä. WC-tilojen täytyy olla puhtaita ja niissä pitää olla riittävä varustus, kuten hoitoalustoja sekä saippuaa ja käsipaperia. HopLopissa on useita käsienpesupisteitä myös puiston puolella. Käytössämme olevista Tork PeakServe -annostelijoista paperi ei lopu kesken, yksittäiset arkit ovat hygieenisiä ja lasten on helppo ottaa juuri sopiva määrä paperia annostelijasta., kertoo HopLopin pääkaupunkiseudun aluepäällikkö Mikael Punkki.

Poimi myös talteen Torkin vinkit entistä parempaan hygieniaan työpaikoilla ja toimipisteissä.

1. Hygienia lähtee aina käsienpesusta. Tarkka käsienpesu lämpimällä vedellä ja saippualla on kaikkein tärkein tartunnan ehkäisemisen keino.
2. Käsidesin aktiivinen käyttö ja käsidesiannostelijoiden sijoittelu oikeanlaisten hygieniakäytäntöjen vahvistamiseksi on suositeltavaa.
3. Pintojen rutiininomainen puhdistus ja desinfiointi taudinaiheuttajien leviämisen vähentämiseksi.
4. Työpaikoilla tulee varmistaa, että kaikki flunssan kaltaisia oireita potevat työntekijät pysyvät kotona ja että heille annetaan aikaa toipua ennen töihin palaamista.
5. Selvät ja näkyvät ohjeistukset hygieniatoimenpiteistä jokaisen työntekijän saataville.

Lataa Turvallisesti töissä: COVID-19:ää koskevat tietopaketit osoitteesta https://www.tork.fi/torkcampaigns/corona-virus

Lisätietoja:
Nina Rantanen