Huvipuistoihin etsitään aina uusia houkuttimia kävijöiden viihdyttämiseksi. Tukholman keskustassa sijaitseva Gröna Lund on löytänyt uuden houkutuksen – älykkäät saniteettitilat.
Asiakaskyselyiden mukaan saniteettitilat ovat kävijöiden kokonaisnäkemyksen kannalta yhä tärkeämpiä. ”Yleensä vierailija käy ensimmäiseksi saniteettitilassa, joten siellä annamme ensivaikutelman. Siksi hyvä laatu on meille erittäin tärkeää.” [Kuva: Gröna Lund]
Yhtenä päivänä kävijöitä saattaa olla 5 000 ja seuraavana 20 000. Siivoojien on voitava vastata siivoustarpeisiin, jotka vaihtelevat päivittäin puiston kaikissa 80 saniteettitilassa. ”Jos saippua tai paperi on loppunut, kävijät ovat todella närkästyneitä huonoon kokemukseensa, joka pysyy mielessä lopun päivää.”
Gröna Lund on ottanut käyttöön Tork EasyCuben – digitaalisen palvelun, jonka avulla siivoojat voivat vastata siivous- ja täyttötarpeisiin ennen kuin se on liian myöhäistä. ”Tämä tarjoaa meille uusia keinoja hyvän laadun varmistamiseen. Palvelun ansiosta siivoojat – tai meillä ”artistit” – voivat olla entistä ylpeämpiä työstään. Tork EasyCuben avulla siivoojat voivat arvioida, minne heidän on mentävä ja mitä kaikkea on otettava mukaan seuraavalle käynnille. Työ stressaa paljon vähemmän ja aikaa säästyy.”
”Henkilöstö työskentelee nykyään innolla siivoustiimeissä, eikä työ tunnu enää ikävältä velvollisuudelta. On selvää, miten he parantavat kävijöiden kokemusta.”
”Ennen kävijät valittivat saniteettitiloista, mutta nyt asiakastyytyväisyytemme on ennätystasolla.”