Theme park_washrooms.jpeg

Miten vuoristoradat ja älykkäät saniteettitilat tekevät kävijät onnellisiksi

Gröna Lundissa on karusellien ja vuoristoratojen lomassa 80 WC-tilaa, joissa on aivan yhtä paljon kävijöitä kuin huvilaitteissakin. ”Saniteettitila luo yleensä ensimmäisen ja viimeisen vaikutelman, joten nämä tilat ovat meille erittäin tärkeitä”, kertoo Dragica Novacic, elämyspuiston tukipäällikkö. Valokuva: Gröna Lund

Intelligent washrooms.jpg

Huvipuistoihin etsitään aina uusia houkuttimia kävijöiden viihdyttämiseksi. Tukholman keskustassa sijaitseva Gröna Lund on löytänyt uuden tavan hemmotteluun – älykkäät saniteettitilat.


Customer survey_washroom.jpg

Asiakastutkimuksissa on selvinnyt, että saniteettitiloilla on kävijöiden kokonaisaistimusten kannalta entistä tärkeämpi asema. [Valokuva: Gröna Lund]


Quality washrooms_attraction.tif

”Yleensä kävijät pistäytyvät heti ensimmäiseksi WC:ssä. Siellä luomme siis ensivaikutelman. Sen vuoksi laadukkuus on meille erittäin tärkeää.” [Valokuva: Gröna Lund]


Visitors_cleaning.tif

Yhtenä päivänä kävijöitä voi olla 5 000 ja seuraavana 20 000. Siivoushenkilöstön on kyettävä käsittelemään puiston 80 WC-tilassa päivittäin vaihtelevia häiritseviä tarpeita. [Valokuva: Gröna Lund]


Annoyed visitors.jpg

”Jos saippua tai paperi loppuu, kävijät ovat todella närkästyneitä. Kokemus on heille ikävä, ja he muistavat sen koko loppupäivän.” [Valokuva: Gröna Lund]


EasyCube_tablet_connected cleaning.tif

Gröna Lundissa on otettu käyttöön Tork EasyCube – digitaalinen palvelu, jonka avulla siivous ja täyttäminen onnistuu ennen kuin se on liian myöhäistä.


Facility manager.jpg

”Ensinnäkin se antaa meille uusia työkaluja hyvän laadun takaamiseksi. Toisaalta se on tukenut siivoojien – me tosin kutsumme heitä ’taitajiksi’ – itsetuntoa.”


Efficient washrooms.tif

Tork EasyCuben avulla siivoojat voivat viedä seuraavalla kierroksellaan oikeita tuotteita juuri oikeaan paikkaan. Näin työ on vähemmän stressaavaa, ja aikaa jää muuhunkin.” [Valokuva: Gröna Lund]


Employee satisfaction.tif

”Henkilöstö työskentelee nykyään innolla siivoustiimeissä – enää työ ei tunnu vain ikävältä velvollisuudelta. On selvää, että siivoushenkilöstö parantaa kävijöidemme kokemusta.” [Valokuva: Gröna Lund]


Customer satisfaction index.tif

”Ennen kävijät valittivat saniteettitiloista, nyt saamme kaikkien aikojen korkeimmat asiakastyytyväisyyspisteet.” [Valokuva: Gröna Lund]

Ennen kävijät valittivat saniteettitiloista, nyt saamme kaikkien aikojen korkeimmat asiakastyytyväisyyspisteet.

Dragica Novacic

Elämyspuiston tukipäällikkö