Propeller_HRC_Original_5200x3500.jpg

Kun hygienia ja säästöt kulkevat käsi kädessä

SAS:n lennonjohtajan ja osa-aikaisen kiinteistönvälittäjän perustama Hotel Propellen aloitti toimintansa lähellä Tanskan Legolandia ravintolana ja discona vuonna 1977. Ajan myötä hotelli on kehittynyt neljän tähden majoituspaikaksi. Vuonna 2015 hotellin hallinto halusi tehostaa hygieniaa ja työkäytäntöjä hotellinsa kolmessa ravintolassa, keittiössä sekä yhteensä 94 hotellihuoneessa. Silloin he päättivät siirtyä Tork® ratkaisuihin.

Jokaisella Propellen-ravintolalla on oma tyylinsä, sisustuksensa ja tunnelmansa. Vieraat valitsevat haluamansa tyylin. Cockpit-ravintola on sisustettu vaatimattoman kahvilatyylin mukaisesti modernein pöydin ja tuolein. Ludwig-ravintolassa on minimalistinen, palatsimainen tunnelma ja väliseinin erotetut pöydät. Lisäksi valittavana on kotoisa, olohuonetyylinen ravintola Pejsestuen, jonka nimi tarkoittaa tanskaksi ”takkahuonetta”.
 
Propeller_HRC_article_300x300.jpgRavintoloiden LinStyle®-lautasliinat
Kokeillessaan Tork LinStyle® -lautasliinoja kesällä 2015 Michael Holdt vakuuttui siitä, että yrityksen silloin käyttämät pellavalautasliinat pitäisi korvata käytännöllisemmällä ja hygieenisemmällä vaihtoehdolla.
 
”Taisimme olla aika skeptisiä ennen testiä. Ne näyttävät kuitenkin upeilta, kun järjestämme ne pöydille, sillä ne ovat kaikki täysin samanvärisiä ja -muotoisia," sanoo Michael Holdt. 
 
”Käytämme lounaskattauksessa 39x39 cm:n lautasliinaa ja päivällisellä 50x50 cm:n lautasliinaa. LinStyle®-lautasliinat ovat paljon käytännöllisemmät, koska ne voi hävittää käytön jälkeen. Kun käytimme pellavalautasliinoja, likaiset liinat jäivät usein lojumaan pahanhajuisiksi kasoiksi, kunnes ne noudettiin pesulaan”, Michael Holdt lisää. 

Parempi keittiöhygieniaPropeller_HRC_article_300x200.jpg 
Jimmy Christensen on kokenut keittiön ammattilainen. Kun hänet ylennettiin keittiöpäälliköksi vuonna 2015, hän päätti vaihtaa sen hetkiset tekstiililiinat kertakäyttöisiin Tork-liinoihin, jotka on hyväksytty käytettäviksi elintarvikkeiden kanssa. Laskelmissa on todettu, että kertakäyttöisten liinojen kustannukset ovat samat kuin tekstiililiinojen, kun pesukustannukset lasketaan mukaan. ”Nyt työpäivämme ovat helpompia ja hygieenisempiä ja emännöitsijämme on tyytyväinen, kun ei joudu pyykkäämään likaisia liinojamme, Jimmy Christensen nauraa. 

Älykkäitä ratkaisuja kaikissa saniteettitiloissa
Kaikki Hotel Propellenin huoneet ja sviitit on vastikään remontoitu. Gudrun Ellingsgaard, hotellin emännöitsijä, näki tämän hyvänä tilaisuutena asennuttaa shampoo- ja saippua-annostelijat kaikkiin kylpyhuoneisiin – yhteensä lähes 200 annostelijaa. "Olemme asentaneet kaksi saippua-annostelijaa jokaiseen kylpyhuoneeseen: yhden käsienpesualtaan viereen ja yhden suihkuun," Gudrun Ellingsgaard kertoo. Jokaisessa annostelijassa on 475 annosta saippuaa, ja Gudrun Ellingsgaard on huomannut eron päivittäisessä työmäärässään. "Saippua kestää pidempään, joten annostelijoiden täyttämiseen ei kulu niin paljon aikaa kuin aiemmin. Pidän Torkin ratkaisuista eniten, koska minusta ne ovat parasta laatua," toteaa Gudrun Ellingsgaard lopuksi.
 
Cockpit-ravintola on ollut toiminnassa vuodesta 1977. Discossa oli aito lentokoneen ohjaamo, joka oli pelastettu vanhasta SAS:n Jon Viking -lentokoneesta ja muutettu DJ-pöydäksi. Vaikka ravintola on nyt täysin remontoitu, alkuperäinen puulattia vuodelta 1977 on säilytetty ja sen kunnosta on huolehdittu.

Ateria on kulinaristinen nautinto joka aistille. Valmistamme aina kaiken alusta alkaen, käyttäen vain tuoreita sesongin aineksia.

Michael Holdt

Propellenin ravintolapäällikkö