Theme park_washrooms.jpeg

Miten vuoristoradat ja älykkäät saniteettitilat tekevät kävijät onnellisiksi

Gröna Lundissa on karusellien ja vuoristoratojen lomassa 80 WC-tilaa, joissa on aivan yhtä paljon kävijöitä kuin huvilaitteissakin. ”Saniteettitila luo yleensä ensimmäisen ja viimeisen vaikutelman, joten nämä tilat ovat meille erittäin tärkeitä”, kertoo Dragica Novacic, elämyspuiston tukipäällikkö. Valokuva: Gröna Lund

Intelligent washrooms.jpg

Huvipuistoihin etsitään aina uusia houkuttimia kävijöiden viihdyttämiseksi. Tukholman keskustassa sijaitseva Gröna Lund on löytänyt uuden tavan hemmotteluun – älykkäät saniteettitilat.


Customer survey_washroom.jpg

Asiakastutkimuksissa on selvinnyt, että saniteettitiloilla on kävijöiden kokonaisaistimusten kannalta entistä tärkeämpi asema. [Valokuva: Gröna Lund]


Quality washrooms_attraction.tif

”Yleensä kävijät pistäytyvät heti ensimmäiseksi WC:ssä. Siellä luomme siis ensivaikutelman. Sen vuoksi laadukkuus on meille erittäin tärkeää.” [Valokuva: Gröna Lund]


Visitors_cleaning.tif

Yhtenä päivänä kävijöitä voi olla 5 000 ja seuraavana 20 000. Siivoushenkilöstön on kyettävä käsittelemään puiston 80 WC-tilassa päivittäin vaihtelevia häiritseviä tarpeita. [Valokuva: Gröna Lund]


Annoyed visitors.jpg

”Jos saippua tai paperi loppuu, kävijät ovat todella närkästyneitä. Kokemus on heille ikävä, ja he muistavat sen koko loppupäivän.” [Valokuva: Gröna Lund]


EasyCube_tablet_connected cleaning.tif

Gröna Lundissa on otettu käyttöön Tork EasyCube – digitaalinen palvelu, jonka avulla siivous ja täyttäminen onnistuu ennen kuin se on liian myöhäistä.


Facility manager.jpg

”Ensinnäkin se antaa meille uusia työkaluja hyvän laadun takaamiseksi. Toisaalta se on tukenut siivoojien – me tosin kutsumme heitä ’taitajiksi’ – itsetuntoa.”


Efficient washrooms.tif

Tork EasyCuben avulla siivoojat voivat viedä seuraavalla kierroksellaan oikeita tuotteita juuri oikeaan paikkaan. Näin työ on vähemmän stressaavaa, ja aikaa jää muuhunkin.” [Valokuva: Gröna Lund]


Employee satisfaction.tif

”Henkilöstö työskentelee nykyään innolla siivoustiimeissä – enää työ ei tunnu vain ikävältä velvollisuudelta. On selvää, että siivoushenkilöstö parantaa kävijöidemme kokemusta.” [Valokuva: Gröna Lund]


Customer satisfaction index.tif

”Ennen kävijät valittivat saniteettitiloista, nyt saamme kaikkien aikojen korkeimmat asiakastyytyväisyyspisteet.” [Valokuva: Gröna Lund]

Ennen kävijät valittivat saniteettitiloista, nyt saamme kaikkien aikojen korkeimmat asiakastyytyväisyyspisteet.

Dragica Novacic

Elämyspuiston tukipäällikkö

Tietoa

Essity on johtava globaali hygienia- ja terveysalan yritys, joka on omistautunut parantamaan hyvinvointia tuotteillaan ja ratkaisuillaan. Nimi Essity tulee englannin kielen sanoista essentials ja necessities. Kestävä liiketoimintamallimme luo arvoa ihmisille ja ympäristölle. Myymme tuotteitamme ja ratkaisujamme noin 150 maassa johtavilla globaaleilla brändeillämme TENA ja Tork sekä muilla vahvoilla brändeillämme, kuten Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda ja Zewa. Essityllä on noin 48 000 työntekijää ja vuonna 2017 sen nettomyynti oli 109 mrd. SEK (11,3 mrd. EUR). Yrityksen pääkonttori on Tukholmassa ja yritys on listattu Tukholman pörssissä. Lisätiedot www.essity.com.

Tietosuojakäytäntö

Käyttöehdot

Evästekäytäntö


Ota yhteyttä

Oy Essity Finland Ab
Itsehallintokuja 6
02600 Espoo

Puhelin: +358 9 506 881
tork.fi@essity.com

Seuraa meitä

YouTube-social-squircle_red_128px.png Tork Pinterest logo.png LinkedinLogo.png